Hiba
  • XML Parsing Error at 1:926. Error 9: Invalid character

Itt a nyár, lekerül a cip?, a zokni és jobban a figyelem középpontjába kerül gyermekünk lába, talpa. Ilyenkor ösztönösen is szeretnek mezítláb lenni a kicsik, amit érdemes hagyni nekik, mert rendkívül meg tudja er?síteni a láb boltozatát.

A hozzánk forduló szül?k szeretnek gyors, hatékony megoldást kapni gyermekük lábának deformitására. De ahhoz, hogy segíthessünk, ismerni kell a láb felépítését. A láb normál esetben három ponton támaszkodik: a sarokcsonton, a nagy- és az kisujj lábujjpárnáin. Lábunkon két boltozat található, a sarokcsont és a nagy lábujj között van a láb hosszanti és a nagy- és a kislábujj láb fel?li részén található a haránt boltozat. A boltozatos szerkezetre a láb tehervisel? funkciója miatt van szükség. Lúdtalpnak a láb hosszanti boltozatának süllyedését/ellapulását nevezzük.

Gyakran keresnek meg minket kisgyerekek talpproblémáival, de jó tudni, hogy három éves kor alatt nem beszélünk lúdtalpról, mert a láb boltozatos szerkezete a stabil járás kialakulásától kb. óvodás korra alakul ki. Érdemes foglalkozni a problémával, mert a lúdtalp kés?bbi következményeként kialakulhatnak boka-, térd-, csíp?- vagy gerincpanaszok is.

Minden mozgásszervi megbetegedésnél fontos a megel?zés, így van ez a lúdtalp esetében is. Fontos, hogy milyen cip?ben teszi meg gyermekünk az els? lépéseket. A megfelel? cip? kiválasztásakor ügyeljünk rá, hogy a bokát tartsa, de rugalmas talpú legyen.

Léteznek különböz? speciális lúdtalpbetétek, de ezek önmagukban nem jelentenek megoldást, a lúdtalp kezelésében elengedhetetlen az aktív gyógytorna. Amennyiben lehet?ségünk van rá, szabadban, egyenetlen, természetes talajon (f?ben, kavicsokon, homokban, stb.) mezítláb járassuk gyermekünket, mert ez nagyon jól er?síti a talp izomzatát, amelynek fontos szerepe van a helyes boltozat kialakulásában és megtartásában. Erre remek lehet?ség a tabajdi mezítlábas park, ahova a családok a nap 24 órájában ingyenesen ellátogathatnak (www.mezitlabaspark.hu).

Rövid összeállításunkban található, kb. 15 perc alatt elvégezhet?, játékos gyakorlatokkal otthon is er?síthetjük a talpizmainkat, a lúdtalp megel?zéseként vagy kezeléseként.

1.       Ül? helyzetben mezítláb, nyújtott térd mellett a lábujjak hajlítása – karmolás – a talp „ökölbe szorítása”

2.       Hajlított lábujjakkal a talp, illetve láb befele forgatása – megtekintése

3.       Lábujjak legyez?szer? terpesztése

4.       A két nagyujjat összeakasztjuk és megpróbáljuk széthúzni

5.       Lábujjakat behúzzuk és el?refelé haladó hernyó szer? mozgást végzünk vele, majd visszafele is elvégezzük ezt a mozgást

6.       Babzsák vagy kislabda talppal történ? gyúrása

7.       Lábujjakkal papír zsebkend? apró darabokra tépkedése

8.       Lábujjakkal ceruza fogása, átadása a másik lábnak

9.       Lábujjakkal ceruza fogása, rajzolás

10.   Apró kavics, vagy üveggolyó gy?jtése lábujjakkal

11.   Lábujjhegyen, sarkon, küls? talpélen járás

 

A gyakorlatot megszakítva a talpat gyors, apró mozdulatokkal a földhöz ütögetjük (talpi izomlazítás).

 

K-1 hírcsatorna

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Partnereink

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ajánló

Bejelentkezés / Regisztráció