Hiba
  • XML Parsing Error at 1:926. Error 9: Invalid character

Ez az a dolog, amire nem igazán szánnak megfelel? id?t az emberek, inkább csak nekiugranak az edzésnek, bízva abban, hogy nem történik semmi rossz, pedig túl pár húzódás és szakadás után, nyugodt szívvel tudom mindegyik?töknek ajánlani, mert sok jelenlegi és kés?bbi problémát tudtok vele megakadályozni, elkerülni.

Szóval ez kell, bizony…

Akkor jöjjön egy kis tudományos blabla a bemelegítésr?l, de emésszétek meg és építsétek bele az edzéseitekbe.

Mi is az a fránya bemelegítés ?

·         A bemelegítés igazából nem más, mint szervezetünk általános és speciális el?készítése az azt követ? terhelését. A szervezet magasabb igénybevételének fizikai és pszichikai el?készítését jelenti.
·         Célja, hogy el?készítse a szervezetet a fokozottabb igénybevételét, a magasabb színvonalú terhelés elérését, illetve a sérülésveszély csökkentése. Alapos bemelegítéssel ugyanis a sérülések 60%-a elkerülhet? ( ugye mondtam kell ez )
·         A bemelegítésnek óriási szerepe van a prevencióban (megel?zés) és a rehabilitációs folyamatokban egyaránt.
·        A bemelegítés folyamán testh?mérsékletünk emelkedik, az alapvet? anyagcsere-folyamatok felélénkülnek, hatására a szív-és keringési rendszerünk, illetve a légz? rendszerünk fokozottabban igénybe van véve, ennek hatására er?sebb, ellenállóbb lesz szervezetünk. El?készíti, fokozza a mozgás-szervrendszert. Inak, izmaik, ízületeink terhelhet?bbek lesznek, nyújthatóságuk fokozottabbá válik.

Fajtái:

·         Aktív (izommunkához kötött)
·         Passzív (pl.: masszázs, meleg zuhany stb)

A bemelegítés hosszát, típusát befolyásolja az életmódunk, el?képzettségünk, küls? h?mérséklet, napszak, életkorunk, nemünk, a bemelegítést követ? mozgás, edzettségi szintünk, egészségi állapotunk és az egyéni különbségek.
Hossza kb 10-15 perc, intenzitása pedig a teljesít?képesség 50-70 %-a között mozog.

A bemelegítés mindig legyen fokozatos, célirányos, az azt követ? mozgásának megfelel?!

Az általános bemelegítéssel minden izomcsoportot, szalagot, inat átmozgatunk, felkészítjük ?ket a terhelésre, arra, hogy komolyabb „használatnak” lesznek kitéve. Ez kb 7-8 percet vesz igénybe. Ezt követ?en terünk át a specifikus bemelegítésre. Ez azokra a mozgás-szervrendszerekre terjed ki,amire az elkövetkezend? mozgás fog kiterjedni.
Azokat az izomcsoportokra fókuszálunk, ami a terhelésnek lesz kitéve.

Sérülések

Sérülések gyakran el?fordulnak az életkor növekedésével, a nem megfelel? bemelegítést követ?en, túlterhelés esetén. A bemelegítés célja a prevenció. (megel?zés) A sérülések elkerülése érdekében a tevékenység, mozgás-szervrendszerének igénybevétele el?tt 10-15 perc bemelegítés szükséges. Sérülhetnek mozgás közben az izmok, inak, ízületek. Ezeket próbáljuk elkerülni. Szakadás, húzódás, kopás is kialakulhat a nem megfelel? el?készület hiányában, feladatok  szakszer?tlen elvégzése során. A sérülések jelentkezhetnek azonnal, (pl szakadás) de kialakulhatnak az évek során. (Pl. Kopás)

Ha a prevenció nem sikerült és sérülés után kezdjük a sportolást, a bemelegítéssel fokozatosan felkészíthet?, el?készíthet?, fejleszthet? a szervezetünk.

Fontos a fokozatosság!

Meggy?zött benneteket a cikk, hogy melegítsetek be?
Bízom benne, hogy igen,

Jó munkát és sérülésmentes edzést mindenkinek!

K-1 hírcsatorna

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Partnereink

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ajánló

Bejelentkezés / Regisztráció