Hiba
  • XML Parsing Error at 1:926. Error 9: Invalid character

Nem akarnék visszamenni Ádámtól Éváig, de azért kell pár infó, hogy mindenki megértse miért is olyan fontos az a sokat emlegetett fehérje, ha már rászántuk magunkat az izmosításra, legalább tudjuk mi, miért van, szóval lesz egy kis száraz anyag, de a végére ott lesz a megvilágosodás, ígérem. Szóval, most kell egy kicsit olvasni a tudományos blablát.

Az él? sejtek legfontosabb alkotórészei a fehérjék, ezért ezeknek a táplálékok között különleges szerepük van. A szerkezetüket tekintve 20 különféle aminosavból állnak. Szervezetünk 14-16%-a fehérje, és körülbelül 0,1%-a szabadaminosav-tartalom. Testünk fehérjéinek és más nitrogéntartalmú alkotórészeinek felépítéséhez szükséges aminosavakat a táplálékaink fehérjéi szolgáltatják. Akkor, most, hogy is van ez, ugye??? Egyszer?en, az elfogyasztott fehérjéket lebontja szervezetünk aminosavakra.

Milyen funkciókat látnak el a fehérjék?

A fehérjék funkciója rendkívül fontos és változatos, többek között az izmok, a köt?szövetek, az inak, a csontok, a haj és a sz?r szerkezeti elemei, a hormonok és az enzimek alkotórészei, szerepük van az immunrendszer felépítésében, valamint a különböz? transzportfolyamatokban. Biztosítják a folyadék-, és sav-bázis egyensúlyt, fenntartják az érrendszer rugalmasságát. A szöveti fehérjék folyamatosan lebomlanak és újjáépülnek, így a bontáskor felszabadult aminosavak nagy része visszakerül a fehérjékbe. Hirdetések A 20 különböz? aminosavból 9 esszenciális (fenilalanin, hisztidin, izoleucin, leucin, lizin, metilalanin, metionin, treonin, triptofán és valin), azaz nélkülözhetetlen számunkra, hiszen szervezetünk nem tudja el?állítani, vagy csak olyan kis mértékben szintetizálódnak, amely nem elégíti ki a szükségleteinket. A nem esszenciális aminosavakat szervezetünk képes el?állítani az élelmiszerekkel elfogyasztott fehérjékb?l származó aminosavak átalakítása révén.

Fehérje típusok

A fehérjéket jellemzi a biológiai értékük is. Ez az érték a fehérjéknek azt a százalékát fejezi ki, amelyeket a testünk a fehérjéinek felépítésére képes hasznosítani. Az anyatej és az egész tojás biológiai értéke 100, azaz teljes mértékben hasznosulnak felszívódás után. A tehéntej biológiai értéke 88-95 között van, a csirkehúsé 82, a burgonyáé 73. Az els?rend?, vagy más néven komplett fehérjék az összes aminosavat megfelel? mennyiségben és arányban tartalmazzák. Ezek általában állati eredet? termékek (például tojás, tej, húsok, halak). A másodrend?, fehérjék néhány aminosavban hiányosak, ezért önmagukban nem elegend? fehérjeforrások, ki kell egészíteni (idegen szóval komplettálni) másik ilyen, vagy els?rend? fehérjével. Ezt a csoportot f?leg növényi fehérjék alkotják. Komplettálás az, ha például a lizinben szegény kenyérre lizinben gazdag sajtszeleteket teszünk. Normális, kiegyensúlyozott, vegyes étrend mellett egészséges személyeknek nincs szüksége fehérje kiegészítésre, hiszen az étrend minden fehérjét megfelel? mennyiségben és min?ségben tartalmaz.

Na, akkor most jön a bodys rész :

mindenki ki lett okosítva, szóval kell az a fehérje, f?leg edzés után közvetlenül, tehát, ha az edz?d odaírta, már biztos, hogy valamit konyít a dologhoz, lehet?leg gyors felszívódású tejsavó fehérjét válasszatok, és igen, tudom, hogy sokkal finomabb tejjel meginni, de igyátok vízzel, hogy a tej ne gátolja a gyors felszívódást. Aztán, miután megittad az edzés utáni turmixodat, van egy úgynevezett id?kapu, ami nem az id?beni utazásra szolgál sajnos, hanem abban az edzést követ? 1-2 órában, be kellene vinni a szervezetbe egy jó kis étkezést, amely tartalmaz szénhidrátot is ezzel megnyugtatva a testünket, hogy visszakapja az elégetett, hasznosított tápanyagokat.

Pl. egy napi étkezésre egy 90 kg-os fogyni vágyó ffi számára. Én nagyon sok f?szert használok, utálom az egysíkú diétát, használhattok halat, marhát, pulykát is, helyettesítve. A mennyiségek f?zés el?tti nyers állaptra értend?ek

1. Étkezés: 50g zabpehely, 30 gr gyümölcs, 30g protein, turmixold össze vízzel
2. Étkezés: 50g rizs, 150g csirkemell
3. Étkezés: 50g rizs, 150g csirkemell
4. Étkezés: 50g rizs, 150g csirkemell
5. Étkezés: 150g csirkemell, 150g zöldségek ( sali, ubi,retek,paradicsom)
6. Étkezés: 125g zsírszegény túró + 20gr tejsavó fehérje

 

7. Edzés utáni turmix, nyilván, ezt edzést követ?en fogyasszátok

 

 

Remélem lett néhány hasznos infó, használjátok egészséggel!!!

 

 

 

K-1 hírcsatorna

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Partnereink

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ajánló

Bejelentkezés / Regisztráció